U 3D modeliranju često naiđem na nešto sasvim novo. Davno sam već bio započeo raditi na niskopodnom Končarevom vlaku i kada sam naišao na problem malo sam stao. Prvi problem (za mene naravno) je bila prednja maska koja je potpuno zaobljena i nema ravnih ploha. Drugi problem je bilo razbijanje vlaka u simulatoru prije nego uopće počne voziti. Greška je bila u postavkama nacrta koji ne dozvoljava da dvije različite pivot točke imaju isto ishodište. Ponekad se stvari poslože same od sebe i dovoljno je samo biti strpljiv. Nedavno sam nastavio jer sam riješio probleme koji su me mučili, a vjerojatno sam podsvjesno bio ponukan i puštanjem vlaka u redovni regionalni promet. To se treba desiti ovih dana. Na moju žalost, čini mi se da neće voziti kroz moj kraj pa tko zna kada ću ga u živo i vidjeti...
No, dobro. Iako sam svoj model gradio samo prema fotografijama, nadam se da će biti dobar.
Znam da ovaj moj blog posjećuju i railfanovi iz cijelog svijeta pa evo i za njih jedan video da vide o kakvom se hrvatskom proizvodu radi.
Još jedna bitna stavka koja utječe na osjećaj da je nešto domaće je i kontaktna mreža koja je u nekim segmentima specifična samo za hrvatske prilike. Tu su između ostaloga i cijevni pocinčani stupovi.
Za mene je izazov bio napraviti poligonaciju, odnosno poprečni pomak kontaktnog voda u odnosu na os kolosijeka. U stvarnom životu time se sprječava da se vod usiječe u pantograf. Naravno, to ima i poseban vizualni učinak kao da se nalazite ispod stvarne kontaktne mreže. U samom RailWorksu je to riješeno tako da je kontaktni vod dio elektrificirane tračnice.
Ja sam to riješio tako da sam kontaktni vod stavio zajedno sa stupovima. Jedan stup nosi pomak u jednom smjeru, a drugi stup nosi pomak u drugom smijeru. Kada ih se naizmjenično stavlja na kolosijek dobije se poligonacija, odnosno cik-cak položaj kontaktnog voda. Vizualno to izgleda prirodnije nego zadani pravocrtni kontaktni vod. Naravno, tu su se javili i neki problemi kao što je npr. spoj voda u zavojima ili prilikom promjene uspona. No, mislim da ću to sa dodatnim elementima uspjeti riješiti. Ovdje se može vidjeti kako izgledaju stupovi sa kontaktnim vodom kod nas u Hrvatskoj.
A ovdje je i alat sa kojim se naizmjenično postavljaju stupovi. Najprije se postavi jedan stup, a zatim se praznine popunjavaju sa drugim stupom. Zajedno izgledaju kao cjelina sa cik-cak vodom.
Tko želi može preuzeti
komadić trase i vidjeti kako to izgleda u simulatoru. Napominjem da je ovo samo za probu.
NEMOJTE TO KORISTITI U SVOJOJ RUTI!